משרד הביטחון ירכוש בארה"ב ערכות לייצור נגמ"שי נמ"ר

קובי פינקלר No Comments on משרד הביטחון ירכוש בארה"ב ערכות לייצור נגמ"שי נמ"ר
10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הביטחון ירכוש בארה"ב ערכות לייצור נגמ"שי נמ"ר. הנמ"רים יורכבו בישראל ויצוידו במערכת 'מעיל רוח': משלחת משרד הביטחון בארה"ב חתמה השבוע על הסכם, עם חברת GD (ג'נרל דיינמיקס) האמריקנית, לרכישת ערכות ותובות לייצור נגמ"שי נמ"ר נוספים. הערכות החדשות יסופקו למשרד הביטחון במהלך 6 השנים הקרובות. היקף חוזה ייצור הערכות והתובות (גוף הנמר), בארה"ב עומד על כ- 310 מיליון דולר, והוא מצטרף לחוזה לייצור מנועים לנמ"ר בהיקף של 250 מיליון דולר.

הנמ"ר (נגמ"ש מרכבה) נחשב לכלי הרק"מ הממוגן ביותר בעולם, שהוכיח את יכולותיו בלחימה במבצע 'צוק איתן' מול איומים רבים. במהלך המבצע הצילו הנמ"רים את חייהם של לוחמים רבים ששהו מוגנים בתוך הכלים. מנהלת טנק המרכבה (מנת"ק) הודיעה כי על-פי החלטת משרד הביטחון, כל הנמ"רים החדשים יצוידו במערכת ההגנה האקטיבית 'מעיל רוח', שנחלה הצלחה גדולה בהגנה על טנקי המרכבה ב'צוק איתן', החלטה שתספק הגנה משמעותית נוספת לכל נגמ"ש.

התובה (גוף הנגמ"ש) תירכש, כאמור, בארה"ב בכספי הסיוע האמריקני. ערכות ומרכיבים נוספים של הנמ"ר ייוצרו בעשרות מפעלים בישראל, וההרכבה הסופית תתבצע במפעל המרכבה שבמרכז השיקום והאחזקה (מש"א) בתל השומר.

פרויקט המרכבה והנמ"ר מתפרס על פני כ- 200 מפעלים ברחבי הארץ, חלקם הגדול בפריפריה, ומעסיק כ- 10,000 עובדים, באופן ישיר ועקיף. 92% ממרכיבי טנק המרכבה בש"ח מיוצרים בתעשייה הישראלית הביטחונית. תעשיית המרכבה מייצאת בהיקף של כ- 700 מיליון דולר בשנה ממערכות הטנק. השווקים המרכזיים: אירופה, ארה"ב ומזרח אסיה. היינו- כל שקל המושקע בפרויקט, מניב כמעט ארבעה שקלים החוזרים למשק הישראלי בדמות יצוא ביטחוני.



0 תגובות